The Role of Arabic Lexicons in Teaching Ta’bîr Material at the Islamic Boarding School for Girls
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad, M. A. Q. (1979). Thuruq Ta’lim al-Lughat al-‘Arabiyat. Cairo: Egyptian Renaissance Library.
Amrîr, Y. (2020). Daur al-Mu’jam fî Ta’lim wa Ta’allum al-Lughat al-‘Arabiyaṯ wa Tsaqȃfatihȃ: Mu’jam al-Ghaniy az-Zahir Namudzajan. Al-Mayadeen: Journal of Studies In The Humanities, 2(3).
Anonymous. (2004). Silsilah Ta’lim al-Lughah al-‘Arabiyah li an-Nathiqîn bi Ghairihâ. Kingdom Saudi Arabia.
Arifudin. (2020). Pengembangan Kamus Al-Af’āl dalam Meningkatkan Kemahiran Menulis Mahasiswa Prodi Pendidikan Bahasa Arab IAIN Pontianak. Lisanan Arabiya, 4(1).
Asnawi, M. N. (2009). Ta`Bîr Shafawî: Metode dan Teknik Pengajarannya. Hunafa Journal, 6(3).
Bahroni, I., Ihsan, N. H., & Saifurrahman, A. (2019). Ta’līmul Insyā Fī Tanmiyāti Kafāati At Ta’bīr At Taḥrīrī. Lisanudhad Journal, 6(1).
Evananda, F., Bafadal, I., & Sobri, A. Y. (2018). Studi Kasus Implementasi Pendidikan Karakter Pada Sekolah Dolan. JAMP, 1(3).
al-Farahîdî, al-Khalîl bin Ahmad. (1980). Kitab al-‘Ain. Baghdad: Dar Al-Rasheed Publishing.
Fauziah, E. L., & Latifah, N. N. (2020). Istikhdām al-Ma’ājim al-‘Arabiyyah al-Iliktrūniyah Kamashdar Ta’allum al-Lughah al-‘Arabiyyah. Ta’lim Al-‘Arabiyyah Journal, 4(2).
al-Ghulayain, M. (1984). Jami’ ad-Durûs al-‘Arabiyah. Beirut: al-‘Ashriyah Library.
Hastang. (2017). Efektifitas Kamus Bahasa Arab berbasis aplikasi android dalam menerjemahkan Qiraah. Didaktika Journal, 11(1).
al-Hasyimi, A. (1999). Jawahir al-Balaghat fî al-Ma’anî wa al-Badi’. Beirut: al-Maktabah al-‘Ashriyyah.
Hawamidat, B. A. (2005). Ta’lim al-Lughah al-‘Arabiyaṯ li ash-Shufuf ats-Tsalah al-Ûla. Amman: Dar Jarîr.
Hidayat, Y. Teori Perolehan dan Perkembangan Bahasa Untuk Jurusan Pendidikan Bahasa Arab. Maharat Journal, 1(1).
Ibn Mandzhur, J. M. (1995). Lisan al-‘Arab. Beirut: Dar Shadir.
al-Jarim, A., & Amîn, M. (1999). al-Balaghah al-Wadhihah: al-Bayan, wa al-Ma’anî, wa al-Badi’. Egypt: Dar al-Ma’arif,.
Ma’rûf, N. M. (2008). Khashaish al-‘Arabiyah wa Tharaiq Tadrîsiha. Lebanon: Dar Al-Nafais.
Manshur, U. (2017). Ahamiyah al-Wasail al-Ta’limiyah wa Atsaruha fi Ta’lim al-Lughah al-‘Arabiyah. IJATL (International Journal of Arabic Teaching and Learning), 1(1).
Mubarak, F. (2018). Ta’lim al-Lughah al-‘Arabiyah li al-Nathiqin bi Lughah Ukhra (Dirasah fi Waqi’ Ta’lim al-Lughah al-‘Arabiyah bi Indonesia. Lisanuna Journal, 8(2).
Nengrum, T. A., & Arif, M. (2020). Efektivitas Media Pembelajaran dalam Penguasaan Kosa Kata Bahasa Arab. ‘A’Jamiy, 9(1).
Nisa, K. (2018). Psikologi Bahasa Arab Menuju Mutu Pembelajaran dan Progress. Journal of Ummul Qura, 12(2).
Nushrat, A. R., Moussa, N., & Odeh, O. A. (2012). al-Lughah al-‘Arabiyah. ‘Amman: Al-Quds University Publications.
al-Qadir, A. A. S., Lafi, H., & Ghatasha, D. (1989). Ilm ad-Dilalah wa al-Mu’jam al-‘Arabiy. Beirut: Dar al-Fikr.
Rahman, F., & Abd. Safa, N. (2020). at-Ta’bîr al-Ishthilahiy wa Isti’malatuhu fî Silsilah Ta’lim al-Lughah al-‘Arabiyah. Arabi Journal, 5(2).
Rizcy, S., Saproni., Samin, M., & Pebrian, R. (2019). at-Ta`Bîr asy-Syafahiy wa Manzilatuhu baina Furu’i al-Lughat. Thumuhat Journal, 2(2).
Rustandi, E. (2016). Kamus Dwibahasa Arab–Indonesia untuk Pembelajar Pemula. Edusentris Journal, 3(2).
Saepulloh, A. (2019). Sistem pembelajaran keterampilan menyimak dan berbicara di Ma’had Al-Imarat Bandung. Thesis, Sunan Gunung Djati State Islamic University, Bandung.
Saptiani. (2016). Develop Learning Media of Thematic Dictionary In Three Languages (Indonesian, Arabic, English) to Stimulate Cognitive Early Childhood. Thesis, Sunan Kalijaga State Islamic University, Yogyakarta,.
Setiyawan, A. (2016). Problematika Penggunaan Kamus Arab-Indonesia Dalam Pembelajaran Tarjamah Di Pusat Pengembangan Bahasa UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta. Arabia Journal, 8(1).
Suhaimi. (2011). Mu`Jam `Arabī dan Urgensinya Dalam Pembelajaran Bahasa Arab di Perguruan Tinggi Agama Islam. Didaktika Journal, 12(1).
Susiawati, W. (2017). Implications of The Differences of Google Translate And Al'ashiry's Dictionary in The Teaching of Islamic Religious Education. Islamic Education Journal, 8(1).
Syafi’I, A. H. (2019). Tathwīr Al-Mawādd Al-Ta’līmiyyah Li Al-Ta’bīr Al-Tahrīrī ‘Alā Asās Al-Tafkīr Al-Ibdāˋī Bi Al-Taṭbīq ‘Alā Thalabah Qism Ta’līm Al-Lugah Al-‘Arabiyyah Bi Jāmi’ah Muhammadiyyah Mataram. Maharaat Journal, 2(1).
Wahida, B. (2017). Kamus Bahasa Arab Sebagai Sumber Belajar (Kajian Terhadap Penggunaan Kamus Cetak dan Kamus Digital). At-Turats Journal, 1(1).
Widyaningsih, G. E. N. (2019). Penggunaan Kamus Digital dan Kamus Cetak Terhadap Penguasaan 汉字hànzi. Educational & Social Scientific Journal, 10(1).
Zulkarnaini, F. (2019). Pembelajaran Bahasa Arab Untuk Anak-Anak Tingkat Dasar Pada Program Pembinaan Desa Tertinggal. Ibrah, 1(1).
DOI: https://doi.org/10.15408/a.v9i1.22902 Abstract - 0 PDF - 0
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by:
© Copyright CC BY-SA Arabiyat, p-ISSN: 2356-153X, e-ISSN: 2442-9473 |