THE ERROR ANALYSIS OF ARABIC PRONUNCIATION OF STUDENTS CHOIR IN SINGING QASIDAH BUSYRA LANA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdul Qadir. “Tahlîl al-Akhthâ’ al-Imlâ’iyyah fi Kitâbati at-Thullâb”, Jurnal At-Tadris, Vol. 5, No. 1, 2017.
Abdul Chaer. Linguistik Umum. Jakarta: Rineka Cipta, 2012.
Amrulloh, Muhammad Afif. “Analisis Kesalahan Penerapan Qawâ’id pada Buku Ajar Bahasa Arab”, Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, Vol. 6, No. 1, 2015.
Arikunto, Suharsimi. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta, 2010.
Badri, Kamal Ibrahim. ‘Ilm al-Lughah al-Mubarmaj. Riyadh: King Saud University, 1982.
Batmang, “Kesalahan Fonologis Dalam Berbicara Bahasa Arab Pada Mahasiswa Matrikulasi Stain Kendari”, Al-Izzah, Vol. 8, No. 1, 2013.
Coorder, S.P. The significant of Learner’s Errors. Oxford: Oxford Univerversity Press, 1981
Fadilah, Rojil. “Tahlîl al-Akhtâ’ An-Nahwiyah al-Lughawiyah ‘inda al-Muhâdatsah al-Yaumiyyah (Dirâsah Hâlah Muqâranah)”, Jurnal Lisaniyan, Vol. 1, No. 2, 2017.
Fitriya, Aida. “Ta’lîm Makhârij al-Hurûf al-‘Arabiyah wa Atsaruhu fi Mahârah al-Qirâ’ah”, Al-Mahāra: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, Vol. 4, No. 1, 2017.
al-Isybili, Imam Abi al-Asbagh As-Samati (Ibn At-Thahan), Makhârij al-Hurûf wa Sifâtiha, Beirut: 1983.
James, Carls. Errors in language Learning and Use. London: Longman, 1998.
Khasanah., & Muhammad Nanang Qosim. “Wacana Sosiofonologis Pelafalan Huruf / ع/ dalam huruf Hijaiyah pada Masyarakat Jawa”, URICOL: The 6th University Research Collucium, 2017.
Kuswardono, Singgih. Karakteristik Bahasa Arab Tinjauan Linguistik (Fonologi, Ortografis, Morfologis, Sintaksis). Semarang: Universitas Negeri Semarang, 2012.
Latifah, Fitria., dkk. “Analisis Kesalahan Fonologi dalam Keterampilan Membaca Teks Bahasa Arab”, Arabiyat: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab dan Kebahasaraban, Vol. 4, No. 2, 2017.
Maisarah. “Modifikasi Lagu Shalawat untuk Pembelajaran Bahasa Inggris di Pesantren”, Jurnal Darussalam, Vol. 9, No. 2, 2018.
Mufidah, Nuril., & Imam Zainudin. “Metode Pembelajaran al-Ashwât”, Al-Mahāra: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, Vol. 4, No. 2, 2018.
Nasir, Muhammad. Metode Penelitian. Jakarta: Ghalia Indonesia, 1995.
Nihayah, Ulin. “Konsep Seni Qasidah Burdah Imam al-Bushiri sebagai Alternatif Menumbuhkan Kesehatan Mental”, Jurnal Ilmu Dakwah, Vol. 34, No. 1, 2014.
Nihayah, Ulin. ”Qasidah Burdah Imam al-Bushiri: Model Alternatif Dakwah Pesantren”, Jurnal Annida, Vol. 7, No. 1, 2015.
Nurwicaksono, Bayu Dwi., & Diah Amelia. “Analisis Kesalahan Berbahasa Indonesia pada Teks Ilmiah Mahasiswa”, Jurnal Aksis, Vol. 2, No. 2, 2018.
Rahmaini. “Strategi Pembelajaran Mahârah Kalâm bagi non-Arab”, Ihyâ’ al-Lughah, Vol. 2, No. 1, 2015.
Schulz, Eckehard. Bahasa Arab Baku dan Moderen. Yogyakarta: LKiS, 2011.
Sugiyono. Metode penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta, 2014.
Wahyudi, Moh. Ilmu Tajwid Plus. Surabaya: Halim Jaya, 2008.
DOI: https://doi.org/10.15408/a.v7i1.14629 Abstract - 0 PDF - 0
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by:
© Copyright CC BY-SA Arabiyat, p-ISSN: 2356-153X, e-ISSN: 2442-9473 |