Arabic Learning Media Based on Smart Apps Creator for Students of Islamic Junior High School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdul Wahab, M. (2016). Standarisasi Kurikulum Pendidikan Bahasa Arab di Perguruan Tinggi Keagamaan Islam Negeri. Arabiyât: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab dan Kebahasaaraban, 3(1).
Albantani, A. M., & Madkur, A. (2019). Teaching Arabic in the era of Industrial Revolution 4.0 in Indonesia: Challenges and opportunities. ASEAN Journal of Community Engagement, 3(2).
Alfayez, A. F. (2022). Saudi Teachers ’ Self-Efficacy in Implementing the Arabic Language Integrative Curriculum. Hindawi: Education Research International.
Atik, S. (2020). Efektivitas Model Pembelajaran Daring dalam Perkuliahan Bahasa Arab di Insititut Agama Islam Sunan Kalijaga Malang. Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 2(1).
Erlina, E. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Qirâ’ah Terpadu bagi Mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Arab. Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, 9(2).
Firdaus, M. (2019). Problems in Expressing Arabic Languageof Indonesian StudentsatKhartoum International Institute for Arabic Language. Izdihar : Journal of Arabic Language Teaching, Linguistics, and Literature, 2(1).
Gemilang, D., & Listiana, H. (2020). Teaching Media in the Teaching of Arabic Language / Media Pembelajaran dalam Pembelajaran Bahasa Arab. ATHLA : Journal of Arabic Teaching, Linguistic And Literature, 1(1).
Grozdanoski, B. (2019). Teaching arabic as a foreign language: The importance of cultural awareness. Publicaciones de La Facultad de Educacion y Humanidades Del Campus de Melilla, 49(5).
Hasan, A. A. (2020). Arabic Language Learning Curriculum Islamic Boarding School System. Ta’lim Al-’Arabiyyah: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab & Kebahasaaraban, 4(2).
Jailani, M. (2021). Developing Arabic Media Based on Brain-Based Learning: Improving Mufradat in School. Tadris: Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah, 6(2).
Koderi. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Mobile Learning untuk pengajaran bahasa Arab di MAN Lampung. International Journal of Technology Terbaru Dan Teknik (IJRTE), 8(2S9).
Koderi, Jatmiko, A., Kesuma, G. C., Prasetyo, D., & Zuliana, E. (2020). Developing Mobile Learning Media for Arabic Mufrodat Course for University Students During The Covid-19 Pandemic. Int. J. of Adv, 8(10).
Koderi, K., Aridan, M., & Muslim, A. B. (2020). Pengembangan Mobile Learning Untuk Penguasaan Mufradat Siswa MTs. Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 4(2).
Lutfiana Utami, R. (2020). Desain Kurikulum Bahasa Arab di Indonesia. El-Ibtikar, 9(1).
Mahuda, I., Meilisa, R., & Nasrullah, A. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika Berbasis Android Berbantuan Smart Apps Creator dalam Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 10(3).
Martha, Z. D., Adi, E. P., & Soepriyanto, Y. (2018). E-book berbasis Mobile learning. Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan, 1(2).
Musthafa, F. A. D., & Maymunah, N. S. (2021). Efektivitas Penggunaan Media Strip Story Dalam Meningkatkan Keterampilan Membaca. Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab VII.
Nur, J. (2015). Konsep Nazhariyyah al-Wihdah dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Jurnal Al-Ta’dib, 8(1).
Putri, W. N., Salatiga, I., & Salatiga, I. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Arab Berwawasan Sains Berbasis Mobile Android. Lisania: Journal of Arabic Education and Literature, 3(2).
Rahmawati, & Febriani, S. R. (2021). Investigating the Problems of Learning Arabic for Islamic Universities in the Era of Covid-19 Pandemic. International Journal of Language Education, 5(4).
Riqza, M. S. (2020). Media Sosial Untuk Pembelajaran Bahasa Arab pada Masa Pandemi: kajian Kualitatif Penggunaan WhatsApp pada Sekolah Dasar di Indonesia. Journal of Arabic Studies, 2(1).
Sarip Hidayat, N. (2018). Problematika Pembelajaran Bahasa Arab. Jurnal Pemikiran Islam, 37(1).
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian & Pengembangan (Research and Development) (S. Yustiyanti Suryandari (ed.)). CV. Alfabeta.
Syahputra, F. K., & Prismana, I. G. L. P. E. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Android 3D Kelas Xi Di Smkn 1 Driyorejo Gresik. IT-Edu : Jurnal Information Technology and Education, 5(2).
Tafonao, T. (2018). Peranan Media Pembelajaran dalam Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(2).
Tri Nugroho, B., Latifatul Inayati, N., & Zakki Azani, M. (2020). an Alternative Media of Learning Arabic. ISEEDU: Journal of Islamic Educational Thoughts and Practices, 4(1).
Wahida, B. (2017). Problematika Pembelajaran Bahasa Arab (Studi Kasus terhadap Problematika Metodologis Pembelajaran Bahasa Arab di IAIN Pontianak). Jurnal Al-Astar STAI Mempawah, 7(1).
Warnis, W., Waluati Triana, H., Kustati, M., Remiswal, R., & Nelmawarni, N. (2019). Arabic Language as the Icon of Islamic Higher Education: A Study of the Implementation of Arabic Intensive Program. TARBIYA: Journal of Education in Muslim Society, 6(1), 2019, 103-116, 6(1).
Yahya, M., Maftuhati, M., Mustofa, A. H., & Arifa, Z. (2021). Online-Based Arabic Learning Management During the Covid-19 Pandemic Era: Plan, Implementation and Evaluation. Al-Ta’rib : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Arab IAIN Palangka Raya, 9(1).
Yuberti, Wardhani, D. K., & Latifah, S. (2021). Pengembangan Mobile Learning Berbasis Smart Apps Creator Sebagai Media Pembelajaran Fisika. Physics and Science Education Journal (PSEJ), 1(2).
Zurqoni, Retnawati, H., Rahmatullah, S., Djidu, H., & Apino, E. (2020). Has arabic language learning been successfully implemented? International Journal of Instruction, 13(4).
DOI: https://doi.org/10.15408/a.v9i2.27586 Abstract - 0 PDF - 0
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by:
© Copyright CC BY-SA Arabiyat, p-ISSN: 2356-153X, e-ISSN: 2442-9473 |