Determinan Tingkat Kepuasan Penulis Terhadap Tata Kelola Jurnal Ilmiah

Zuwesty Eka Putri

Abstract


Customer satisfaction is one of the important things in improving service quality. This study aims to examine the factors that influence the level of author satisfaction in the management of scientific journals. Also, this study also aims to map the strengths and weaknesses of journal management at State Islamic University (UIN) Syarif Hidayatullah Jakarta. The analysis technique used in this study is multiple regression and SWOT analysis. The results showed that the determinants of satisfaction level were physical appearance, reliability, and quality of articles. Also, this study shows SWOT results in quadrant V. Institutions found in quadrant V can implement hold and maintain strategies.

DOI:10.15408/ess.v8i2.7957


Keywords


authors’ satisfaction; scientific journal; multiple regressions; SWOT analysis

Full Text:

PDF

References


Almah, H. (2015). Eksistensi Jurnal Ilmiah di Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar (Perannya dalam Mendukung Universitas Islam Negeri Alauddin Makasar menuju World-Class University). Jurnal Ilmu Perpustakaan, Informasi, dan Kearsipan Khizanah Al-Hikmah. Vol. 3 (2): 172-184.

Apriyani, D. A., & Sunarti. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Administrasi Bisnis. Vol. 51(2): 1-7.

Arianto, M. S. (2010). Membangun Database E-Journal (Penguatan Local Content dan Peningkatan Akses Jurnal-jurnal Kampus). Al-Maktabah. Vol. 10 (1): 63-81.

Bachtiar, A. C. (2016). Membangun Media Komunikasi Ilmiah di Perpustakaan Perguruan Tinggi. Pustakaloka. Vol. 8 (2): 173-184.

Dien, H. H. M., Oroh, S. G., & Soepeno, D. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Tampilan Fisik, dan Mutu Layanan Terhadap Loyalitas Pelanggan di Rumah Makan Ayam Kuning Lalapan Jogja. Jurnal Berkala Ilmiah Efisiensi. Vol. 16 (2): 483-494.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kusmayadi, E. (2008). Akses dan Pemanfaatan Pangkalan Data Jurnal Ilmiah. Jurnal Perpustakaan Pertanian. Vol. 17 (1): 1-9.

Lovelock, C., & Wright, L. (2007). Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Indeks.

Maria, M., & Anshori, M. Y. (2013). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen King Cake. Vol. 6(1): 1-9.

Meitriana, M. A., & Zukhri, A. (2017). Revitalisasi Jurnal Ilmiah “Ekuitas” Berbasis Open Journal System. Proceding Conference. Universitas Pendidikan Ganesha, Singaraja, Bali.

Mustati & Najib, M. (2013). Pemanfaatan E-Journal dalam Memenuhi Kebutuhan Informasi Ilmiah di Kalangan Civitas Akademika Universitas Hasanuddin. Jurnal Komunikasi KAREBA. Vol. 2 (1): 100-109.

Panjaitan, J. E., & Yuliati, A. L. (2016). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pelanggan Pada JNE Cabang Bandung. DeReMa Jurnal Manajemen. Vol. 11(2): 265-289.

Rangkuti, F. (2004). Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta:Gramedia Pustaka Utama.

Wibowo, M. E. (2017). Revitalisasi Jurnal Ilmiah Untuk Meningkatkan Profesionalisme Bimbingan dan Konseling. Proceeding Seminar dan Lokakarya Nasional. Malang, Jawa Timur.

Windarti, T., & Ibrahim, M. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Produk Donut Madu. Jom FISIP. Vol. 4(2): 1-10.




DOI: https://doi.org/10.15408/ess.v8i2.7957 Abstract - 0 PDF - 0

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Hasil gambar untuk DOAJCrossRefBASE-Search Open Archives Initiative

 

View My Stats