Analysis of Arabic Teaching Books Class X with Praxeology Approach
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ainiy, N., & Isnainiyah. (2021). Taḥlîl al-Kitâb al-Madrasî li Mâddah al-Lughah al-ʻArabiyah li-Thullâb al-ṣaff al-Tsânî min al-marḥalah al-Tsânawīyah Muttabbiʻ min Wizārat al-Syuʼûn al-Dîniyyah. Mudalla: Proceeding International Conference on Arabic Languange, 1(1).
Awolaju, B. A. (2016). "Instructional Materials as Correlates of Students’ Academic Performance in Biology in Senior Secondary Schools in Osun State." In Inter- national Journal of Information and Education Technology, 6.
Azhari, A. W. (2018). Analisis Buku Ajar Bahasa Arab Kelas VI Madrasah Ibtidaiah Terbitan Karya Toha Putra. ALSUNIYAT: Jurnal Penelitian Bahasa, Sastra, dan Budaya Arab, 1(2).
Barsuni, H., Muhammad, A., & Irawan, B. (2022). Analisis Buku Ajar Bahasa Arab Untuk MTs Kelas 7 Karya Hasan Saefullah. Shaut Al-‘Arabiyah, 10(1).
Biesta, G. (2015). On The Two Cultures Of Educational Research, And How We Might Move Ahead: Reconsidering The Ontology, Axiology and Praxeology of Education. European Educational Research Journal, 14(1).
Boudad, N., Faizi, R., Thami, R. O. H., & Chiheb, R. (2018). Sentiment analysis in Arabic: A review of the literature. In: Shams Engineering Journal. Elsevier.
Cavalcante, A., & Huang, H. (2022). Understanding Chinese Students’ Success In The PISA Financial Literacy: A Praxeological Analysis of Financial Numeracy. Asian Journal for Mathematics Education, 1(1).
Djamaluddin, A., & Wardana. (2019). Belajar dan Pembelajaran (A. Syaddad (ed.); 1st, Novembe ed.). CV. Kaaffah Learning Center.
Faoziyah, L., & Izzah, N. (2021). Analysis of Arabic Language Textbooks for Madrasah Aliyah Class XI Based on the 2013 Curriculum | Analisis Buku Ajar Bahasa Arab Madrasah Aliyah Kelas XI Berdasarkan Kurikulum 2013. Mantiqu Tayr: Journal of Arabic Language, 1(2).
al-Farobi, M., Al Azmi, F., Hidayatullah, A. D., & Daroini, S. (2022). Analisis Buku Bahasa Arab Kelas 10 Direktorat Kurikulum Sarana Kelembagaan dan Kesiswaan (KSKK) Tinjauan Konten Berdasarkan Teori Mackey. Al Mi’yar: Jurnal Ilmiah Pembelajaran Bahasa Arab dan Kebahasaaraban, 5(2).
Hendriyanto, A., Suryadi, D., Dahlan, J. A., & Juandi, D. (2023). Praxeology review: Comparing Singaporean and Indonesian textbooks in introducing the concept of sets. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(2).
Hidayah, F. (2022). Analisis Kesalahan Bahasa (Tahlîl al-Akhthâ’) Buku Ajar Bahasa Arab Madrasah Ibtidaiyyah Kelas IV. INCARE : International Journal of Educational Resources, 3(1).
Imaduddin, M. F., Maulani, H., & Taufik, I. H. (2022). Test The Validity and Reliability of Arabic Learning Question. Arabi : Journal of Arabic Studies, 7(2).
Kholipah, N. (2021). Proses dan Kesulitan Siswa dalam Menyelesaikan Masalah Matematis Tidak Rutin Pada Materi SPLDV Ditinjau dari Teori Praxeology. Universitas Pendidikan Indonesia.
Maharani, E. K. M. R. N., Sauri, S., & Khalid, S. M. (2022). Pengaruh Filsafat Yunani Terhadap Ilmu Kalam Dan Implementasinya Pada Materi Pembelajaran Ilmu Kalam di Madrasah Aliyah. Ulumuddin: Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 12(2).
Muhtarom, Y., Suharsono, S., & Syaefudin, F. (2022). Analisis Materi Buku Ajar Bahasa Arab Sekolah Menengah Pertama Terpadu Rabbi Radiyyah Rejang Lebong. Lahjah Arabiyah: Jurnal Bahasa Arab dan Pendidikan Bahasa Arab, 3(1).
Nurochim, N., & Ngaisah, S. (2021). Analisis Isi Sikap Sosial Dalam Buku Ajar Pendidikan Agama Islam dan Budi Pekerti. Al Hikmah: Journal of Education, 2(1).
Nurrosyiid, A., Nurselafia, & Aziz, M. T. (2022). Analisis Buku Ajar Bahasa Arab Berdasarkan Prinsip (Studi Analisis Buku Bahasa Arab kelas 8 pada semester 1). MUMTAZA : Journal of Arabic Teaching, Linguistic And Literature, 2(1).
Pansell, A., & Boistrup, L. B. (2018). Mathematics Teachers ’ Teaching Practices in Relation to Textbooks : Exploring Praxeologies, 15(3).
Permatasari, D. P. R., & Aliyah, D. F. (2021). Kualitas Buku Teks Pembelajaran Bahasa Arab Di MAN 2 Surakarta Kelas X Bermuatan Kurikulum 2013 (Studi Komparasi Antara Buku Teks Bahasa Arab Wajib dan Bahasa Arab Peminatan). Proceeding AEC : Arabic Education Conference.
Putra, Z. H., Dahnilsyah., & Aljarrah, A. (2021). A Praxeological Analysis of Pre-Service Elementary Teacher-Designed Mathematics Comics. Journal on Mathematics Education, 12(3).
Raham, D., Umar, S., & Usman, A. (2015). Implementasi Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Jigsaw Untuk Perolehan Belajar Konsep Hak Asasi Manusia. Universitas Tanjungpura.
Ramah, S., & Rohman, M. (2018). "Analisis Buku Ajar Bahasa Arab Madrasah Aliyah Kurikulum 2013." Arabiyatuna: Jurnal Bahasa Arab, 2(2).
Rizqa, S., Mahmud, S., & Safariah. (2020). Tahlil al-Kitab al-Madrasi li al-Lughah al-'Arabiyah fi al-Marhalah al-Ibtidaiyah. LISANUNA: Jurnal Ilmu Bahasa Arab Dan Pembelajarannya, 10(1).
Rizqi, M. M., Wijayanti, D., & Basir, M. A. (2021). Analisis Buku Teks Matematika Materi Himpunan Menggunakan Model Prakseologi. Delta: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 9(1).
Rosyadi, S. (2021). Analisis Buku Ajar Bahasa Arab Madrasah Ibtidaiayah Kelas 1 Dari Kementrian Agama Republik Indonesia. Al Maqayis: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab Dan Kebahasaaraban, 6(1).
Safira, H. R. (2021). Analisis Buku Teks Bahasa Arab (Naḥwu Dan Ṣaraf) Madrasah Aliyah Peminatan Keagamaan Kelas X Terbitan Kementerian Agama (Kajian Analisis Isi Buku Berdasarkan Teori Mackey). Institut Agama Islam Negeri Pekalongan.
Salim, S., & Saputra, H. N. (2019). Pengembangan Buku Ajar Berbasis Keterampilan Berpikir Kritis. Science Education Journal (SEJ), 3(2).
Wijayanti, D., & Winslow, C. (2017). Mathematical practice in textbooks analysis: Praxeological reference models, the case of proportion. Journal of Research in Mathematics Education, 6(3).
Zusrika. (2021). Tahlil al-Kitab al-Madrasi li Ta'lim al-Lughah al-'Arabiyah li Thullab al-Shaf al-Tasi' bi al-Madrasah al-Tsanawiyah al-Islamiyah al-Hukumiyah al-Tsaniyah Ponorogo. Thesis, IAIN Ponorogo.
DOI: https://doi.org/10.15408/a.v10i1.31578 Abstract - 0 PDF - 0
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by:
© Copyright CC BY-SA Arabiyat, p-ISSN: 2356-153X, e-ISSN: 2442-9473 |