The Effect of Social Support and Self-Efficacy on Interest in Arabic Learning for College Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aiken, Lewis R., & Marnat, Gary Groth. (2009). Pengetesan dan Pemeriksaan Psikologi. 12th ed. Jakarta: Indeks.
Albantani, A. M., Madkur, A., & Rahmadi, I. F. (2022). Agency in Online Foreign Language Learning Amidst The Covid-19 Outbreak, Turkish Online Journal of Distance Education, 23(4).
Ambo, Pera Aprizal. (2021). Urgensi Pembelajaran Bahasa Arab dalam Pendidikan Islam. Jurnal Pendidikan Guru, 2(2).
Andriani, Fazrina., Lubis, Sakinah Yannefri Bakhtiar., & Saleh, Amiruddin. (2020). Pengaruh Dukungan Sosial terhadap Minat Belajar Siswa di Desa Neglasari The Effect of Social Support on Student Learning Interest in Neglasari Village. Pusat Inovasi Masyarakat 2.
Astria, T. (2006). Hubungan antara Self Efficacy dengan Minat Melanjutkan Studi Ke Perguruan Tinggi Pada Siswa SMA Negeri 2 Ciamis. Thesis. Yogyakarta: Universitas Ahmad Dahlan.
Ayuningtyas. (2005). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Bandura, Albert. (1977). Self-Efficacy : Toward a Unifying Theory of Behavioral Change. Psychological Review, 84(2).
Bosscher, Rudolf J., and Smit, Johannes H. (1998). Confirmatory Factor Analysis of the General Self-Efficacy Scale. Behaviour Research and Therapy, 36(3).
Cahyo, Muhammad Dimas Eko. (2021). Hubungan Antara Dukungan Sosial dengan Minat Belajar Siswa SMK Tunas Harapan Pati. Jurnal Mahasiswa Psikologi.
Cohen, Sheldon., & Hoberman, Harry M. (1983). Life Change Stress ’ m a l. Journal of Applied Social Psychology, 13(2).
Diniaty, A. (2017). Dukungan Orangtua terhadap Minat Belajar Siswa. Jurnal Al-TaujihBingkai Bimbingan dan Konseling Islami, 3(1).
Diniaty, Amirah. (2010). Dukungan Orangtua terhadap Minat Belajar Siswa. Thesis. Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.
Juniar, Listiarum., & Nasir, Nurwahyuni. (2022). Dukungan Sosial Orang Tua dan Minat Belajar Siswa pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Social Philantropic, 1(1).
Linnenbrink-garcia, Lisa., Durik, Amanda M., Conley, Annemarie M., Barron, Kenneth E., Tauer, John M., Karabenick, Stuart A., & Harackiewicz, Judith M. (2010). Measuring Situational Interest in Academic Domains. Educational and Psychological Measurement, 70(4).
Nurhalimah, Iim. (2021). Pengaruh Efikasi Diri dan Dukungan Sosial Teman Sebaya Terhadap Minat Belajar Siswa pada Pembelajaran Blended Learning. Thesis. Universitas Islam Negeri Walisongo.
Putri, Clarissa Tiara., & Trisnawati, Novi. (2022). “Pengaruh Dukungan Sosial terhadap Minat Belajar Statistika Mahasiswa Pendidikan Administrasi Perkantoran UNESA Di Era Covid-19. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(4).
Rokhimah, Siti. (2014). Pengaruh Dukungan Sosial dan Efikasi Diri terhadap Minat Melanjutkan Pendidikan ke Perguruan Tinggi Pada Siswa SMA Negeri 1 Tenggarong Seberang. Psikoborneo: Jurnal Ilmiah Psikologi, 2(3).
Roza, Nola. (2015). Pengaruh Lingkungan Pendidikan terhadap Minat Belajar Bahasa Arab Siswa Kelas VIII MtsN Wonokromo, Bantul, Yogyakarta. Thesis. Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga.
Sandi, Muhammad. (2017). Hubungan Efikasi Diri dengan Minat Belajar Siswa-Siswi. Psikoborneo, 5(2).
Sarafino, Edward P. (2011). Health Psychology: Biopsychosocial Interactions. New York: John Wiley & Sons.
Slameto. (2010). Belajar dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi. Jakarta: Rineka Ciepta.
Solomon, P. (2004). Peer Support/Peer Provided Services Underlying Processes Benefits and Critical Ingredients. Pyschiatric Rebabilitons Journal, 4(27).
Stiggins, R. J. (2004). Student Center Classroom Assesment. New York: Macmillan College Publishing Company.
Sulaiman, A. R. (2013). Peran Minat Belajar dan Dukungan Orangtua terhadap Prestasi Belajar Mahasiswa di Ternate. Thesis. Universitas Gadjah Mada Yogyakarta.
Suralaga, Fadhilah., Rosyada, Dede., Arifin, Zaenal., & Berlianti, Yarsi. (2015). Pedoman Akademik Strata 1 Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta. UIN Syarif Hidayatullah Jakarta.
Taufiq, Mohammad. (2015). Pengaruh Pengetahuan Awal Akuntansi dan Efikasi Diri Terhadap Tingkat Pemahaman Akuntansi Melalui Minat Belajar Pada Mahasiswa Jurusan Akuntansi Universitas Pgri Adi Buana Surabaya. Jurnal Ekonomi Pendidikan dan Kewirausahaan, 3(1).
Umam, Nasrul, & Budiyati, Utami. (2020). Pembelajaran Bahasa Arab Anak Usia Dini Berbasis Nilai-Nilai Karakter. Jurnal Warna, 4(1).
Winkel, W.S. (1984). Psikologi Pendidikan dan Evaluasi Balajar. PT Gramedia Jakarta. 1st ed. Jakarta: PT Gramedia.
Wren, S. D., Cheryl, S., & Piliawsky, M. (2012). Relations Among African-American High School Adolesence School Achievement, Educational Intentions, Commitment, Values and Behaviours. International Journals of Humaniters and Social Science, 2(10).
Yulia, D., & Duryati. (2020). Hubungan Dukungan Sosial Orang Tua dengan Minat Membaca Siswa di SD (Sekolah Dasar) Kota Bukittinggi. Jurnal Riset Psikologi, 2.
Yuliyanti, Gita., Utomo, Supri Wahyudi., & Murwani, Juli. (2010). “Pengaruh Self Efficacy dan Lingkungan Teman Sebaya Terhadap Minat Belajar Siswa Kelas XI SMK Negeri 1 Geger Gita. Forum Ilmiah Pendidikan Akuntansi.
DOI: https://doi.org/10.15408/a.v10i1.30409 Abstract - 0 PDF - 0
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by:
© Copyright CC BY-SA Arabiyat, p-ISSN: 2356-153X, e-ISSN: 2442-9473 |