Determinan Kepuasan Konsumen Unit Usaha Dharma Wanita Persatuan UIN Syarif Hidayatullah Jakarta

Zuwesty Eka Putri

Abstract


Dharmawanita UIN Syarif Hidayatullah Jakarta is an activity forum that aims to develop the creativity, expertise of female employees and the wife of an employee of the Syarif Hidayatullah UIN Jakarta. Some activities managed by Dharmawanita are business units engaged in food and beverage providers in the canteen and catering to the academic community of UIN Syarif Hidayatullah in particular and the community in general. The purpose of this study was to obtain empirical evidence related to factors that influence customer satisfaction or customers who use products of the Dharmawanita business unit of UIN Syarif Hidayatullah Jakarta. In addition, this study also aims to analyze the factors that determine consumer purchasing decisions. The results showed that the factors that influence the level of customer satisfaction are: physical appearance, service, menu, taste, and price. Then, factors that influence consumer purchasing decisions whether inside or outside the campus environment are: menu, taste, and price.


Keywords


customer satisfaction; physical appearance; service; menu

Full Text:

PDF

References


Alma, Buchari. 2004. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

Amrin, Abdullah. 2007. Strategi Pemasaran Asuransi Syariah. Jakarta: Grasindo.

Antonio, M. Syafii. 2001. Bank Syariah: Teori dan Praktik. Jakarta: Gema Insani Press.

Arifin, Zainul. 2006. Dasar-dasar Manajemen Bank Syariah. Jakarta: Alfabet.

Aritonang, Lerfin R. 2005. Kepuasan Pelanggan. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.

Barata, Atep Adya. 2003. Dasar-dasar Pelayanan Prima. Jakarta: Elex Media Komputindo.

Cahyo, Feri Nur. 2015. Peningkatan Kepuasan Pelayanan Terhadap Kualitas Pelayanan The Hill’s Dining Restaurant Menggunakan Pendekatan Service Quality dan Six Sigma. Diakses pada http://eprints.dinus.ac.id/17507/1/jurnal_16023.pdf

Candra, Gregorius. 2002. Strategi Program Pemasaran. Yogyakarta: Andi Offset.

Engel, James F, et.al. 1992. Perilaku Konsumen, alih bahasa FX Budiyanto. Jakarta: Binarupa Aksara.

Kasmir. 2004. Pemasaran Bank. Jakarta: Kencana.

Kasmir. 2005. Etika Pemasaran Bank. Jakarta: Prenada Media.

Kotler, Philip. 2000. Marketing Management, The Millennium Edition. New Jersey: Prentice Hall.

Kotler, Philip dan AB Susanto. 2000. Manajemen Pemasaran di Indonesia. Jakarta: Salemba Empat.

Kotler, Philip dan Kevin Lane. 2007. Manajemen Pemasaran, alih bahasa Benyamin Molan. Jakarta: Indeks.

Kotler, Philip dan Waldemar Pfoerstsch. 2008. B2B Brand Management, alih bahasa Natalia Ruth S. Jakarta: Bhuana Ilmu Populer.

Kurniawati, Rahayu Dwi & Setiyo Budiadi. 2016. Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen pada Cafetaria Srikandi Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Surabaya. Diakses pada http:// jurnalmahasiswa.unesa.ac.id/article/10987/54/article.pdf

Kustiyoasih, Mustika Putri., Merryana Adriani & Triska Susila Nindya. 2016. Penyelenggaraan Makanan dan Kepuasan Konsumen di Kantin Lantai 2 Rumah Sakit Universitas Airlangga Surabaya. Media Gizi Indonesia. Vol. 11 (1): 11-16.

Lupiyadi, Rambat. 2001. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba Empat.

Rangkuti, Freddy. 2002. Measuring Customer Satisfaction. Jakarta: Gramedia.

Rinawati, Wika. 2008. Kepuasan Konsumen Terhadap Produk dan Layanan Makanan Restoran “Student Corner” Jurusan Pendidikan Teknik Boga dan Busana Fakultas Teknik UNY. JPTK. Vol. 17 (1): 119-138.

Ronitawati, Putri & Desi W.T. Simangunsong. 2016. Analisis Kualitas Makanan dan Kualitas Pelayanan Terhadap Tingkat Kepuasan Konsumen Pada Penyelenggaraan Makanan di Kantin Universitas Esa Unggul.Nutrire. Vol. 8 (2): 65-70.

Schiffman, L.G. dan Kanuk L.L. 1997. Consumer Behavior. New York: Prentice Hall.

Setiadi, J. Nugroho. 2003. Perilaku Konsumen: Konsep dan Implikasi untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran. Jakarta: Prenada Media.

Sugiarto, Endar. 1999. Psikologi Pelayanan dalam Industri Jasa. Jakarta: Gramedia.

Susanto, AB, et.al. 2004. Value Marketing. Jakarta: Quantum Bisnis dan Manajemen.

Stinnet, Bill. 2005. Think Like Your Customer, alih bahasa Kusnandar. Jakarta: Elex Media Komputindo.

Sutopo dan Adi Suryanto. 2001. Pelayanan Prima. Jakarta: Lembaga Administrasi Negara.

Tjahjono, Fandy. 2002. Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi Offset.

Wulansari, Arnati., Budi Setiawan, & Tiurma Sinaga. 2013. Penyelenggaraan Makanan dan Tingkat Kepuasan Konsumen di Kantin Zea Mays Institut Pertanian Bogor. Jurnal Gizi dan Makan. Vol. 8(2): 151-158.

Umar, Husen. 2002. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta: JRBC.




DOI: https://doi.org/10.15408/akt.v11i2.8845 Abstract - 0 PDF - 0

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Published by
Department of Accounting, Faculty of Economic and Business,
Syarif Hidayatullah State Islamic University

Jl. Ir. H. Juanda no 95, Ciputat 15412, Tangerang Selatan, Banten, Indonesia
Phone:+62(21) 7493318, Fax.: +62 (21) 7496006. e-Mail: akuntabilitas@uinjkt.ac.id 

View My Stats License

This work is licensed under CC BY-SA

Â